روش اجرايي وصول مطالبات
روش انجام كار

ليست (فايل) مشتركين بدهكار طبق برنامه زمانبندي يا بنا به درخواست شركت توسط واحد رايانه تهيه و تحويل دفتر فروش و خدمات مشتركين(گروه نظارت بر فروش و وصول مطالبات)
مي گردد سپس ليستها (فايل ها) بر اساس امورها و برقهاي شهرستانها تفكيك و با نامه كتبي و قيد زمان انجام كار براي آنها ارسال مي گردد.

پس از صدور دستورات لازم توسط مدير/ رئيس برق شهرستان خدمات مشتركين (مسئول وصول مطالبات) ضمن بررسي و كنترل هاي لازم، ليستها را بر اساس هر مامور يا روستا تفكيك و به گروههاي قطع و وصل(پيمانكار وصول مطالبات) تحويل مي نمايد.

گروه قطع و وصل (پيمانكار ) در راستاي اجراي مفاد آئين نامه تكميلي تعرفه هاي برق و به منظور تكريم مشتركين فرم اخطاريه با مهلت زماني مشخص تنظيم و به مشترك بدهكار (استفاده كننده از انشعاب) تحويل مي نمايد.

چنانچه مشترك در مهلت مقرر بدهي مربوطه را پرداخت نمود و رسيد آن را ارائه داد، مراتب در ليست ثبت و از مشمول قطع برق خارج مي گردد، ولي چنانچه اقدامي در جهت پرداخت بدهي صورت نگرفته باشد گروه قطع و وصل(پيمانكار) پس از اتمام مهلت داده شده جريان برق ايشان را قطع و مراتب را در ليست ثبت مي نمايد در اينصورت اگر مشترك بدهي را پرداخت و رسيد پرداختي را ارائه نمايد وصل مجدد برق صادر و برق مشترك وصل مي گردد.
· مشتركيني كه پس از قطع برق اقدامي در جهت پرداخت بدهي ننمايند پس از يك هفته از زمان قطع برق با فرم اصلاحات شماره 3 با عنوان كد قطع به واحد رايانه معرفي مي گردند و واحد رايانه مسئول نگهداري اطلاعات اين مشتركين مي باشد و برابر مفاد ماده 52-4 آئين نامه تكميلي تعرفه هاي برق وزارت نيرو چنانچه بدهي هر مشترك معادل يا بيشتر از ارزش هزينه هاي انشعاب آن باشد و يا حداقل يك سال از زمان قطع برق انشعاب گذشته باشد اين مشترك مشمول جمع آوري انشعاب مي گردد كه برابر روش اجرايي مربوطه اقدام خواهد شد.


مدارك ذيربط:

1. ) فرم اخطاريه بدهي معوقه مشتركين به شماره CO-F-23

2. ) فرم گزارش مشتركين بدهكار به شماره CO-F-34

3. ) فرم وصل مجدد انشعاب به شماره CO-F-43

4. ) فرم شماره 3 اصلاحات به شماره CO-F-65
تاریخ به روز رسانی: 1396/01/13
تعداد بازدید: 9002
Powered by DorsaPortal