ENGLISH
روش انجام قرائت كنتور و صدور صورتحساب

قرائت كنتور مشتركين عادي طبق برنامه زمانبندي شده طي شش دوره دو ماهه در سال و ديماندي طي 12 دوره يك ماهه مي باشد اطلاعات قرائت شامل نام و نام خانوادگي مشترك ، آدرس محل ، شماره اشتراك ، شماره شناسايي، فاز، آمپر، تعرفه و تاريخ فعلي بازديد مي باشد وتوسط واحد رايانه و طبق برنامه جهت بازديد به ستاد شركت ارسال مي گردد. دفتر فروش و خدمات مشتركين ستاد (گروه نظارت بر خدمات مشتركين) اطلاعات رسيده را تفكيك و به شهرستان ذيربط ارسال مي نمايد كه در شهرستان نيز اطلاعات توسط خدمات مشتركين يا پيمانكار قرائت به نسبت مأمورين تفكيك شده و هر قسمت به مأمور ذيربط جهت قرائت تحويل مي گردد. (اطلاعات هر مأمور به دستگاه هندهلد مربوطه انتقال داده مي شود)

مأمور قرائت كنتور و توزيع صورتحساب كه زيرپوشش پيمانكار است روزانه كار قرائت يا توزيع را از مسئول مربوطه تحويل گرفته و كار روز قبل را تحويل واحد كامپيوتر مي نمايد و ضمن مراجعه به محل مشتركين شماره كاركرد كنتور را در هندهلد ( دستگاه خواندن كاركرد كنتور) درج و همزمان در صورت برخورد يا مشاهده هرگونه اشكال يا سوء استفاده از انشعاب ، مورد را طي فرم مخصوص به مسئول خدمات مشتركين شهرستان گزارش مي نمايد. در مسير قرائت معمولاً موانعي وجود دارد كه طي 9 كد تعريف شده است و مأمور قرائت در صورت مشاهده موانع كد مربوطه را بجاي شماره مصرفي كنتور ثبت و گزارش مي نمايد .

مثال: كد 1 = در بسته ، كد 2= قطع ، كد3= تعويض كنتور ، كد4- تخليه ، كد 5- صادر نشود

اطلاعات قرائت و گزارشات توسط مسئول خدمات مشتركين يا مسئول تشخيص شهرستان از مأمورين قرائت تحويل و اطلاعات قرائت به دفتر فروش و خدمات مشتركين(گروه نظارت بر خدمات مشتركين) ارسال و گزارش ها جهت بررسي و اعلام نتيجه به بازرسي شهرستان تحويل مي گردد كه اينگونه گزارشها معمولاً مربوط به خرابي كنتور، نامناسب بودن محل، دستكاري يا دخالت در لوازم اندازه گيري، اشتباهات قرائت و غيره مي باشد.

گروه نظارت بر خدمات مشتركين اطلاعات برداشت شده قرائت را جمع بندي و جهت ثبت و صدور صورتحساب به واحد رايانه ارسال مي نمايند.

Øجهت سهولت در كار و كنترل و مشخص شدن كار هر مأمور ، مشتركين سيكل بندي (بلوك بندي) شده و كار قرائت بصورت 48 روز كاري براي مشتركين عادي طي 2 ماه و 14 روز كاري براي مشتركين ديماندي طي يك ماه و براي مشتركين روز كاري 80 طي 2 ماه مشخص گرديده كه هر روز كاري يا سيكل عادي معمولاً حدود 100 مشترك مي باشد و به نسبت تعداد مشتركين مأمور اضافه مي شود×

واحد رايانه برابر دفترچه تعرفه هاي برق و شرايط عمومي آنها ابلاغي از جانب وزارت نيرو و دستورالعمل هاي مرتبط ، اطلاعات قرائت كنتور دريافتي را پردازش و به صورت فايل در اختيار دفتر فروش و خدمات مشتركين (مراكز صدور صورتحساب) قرار مي دهد و اين مراكز صورتحسابها را صادر و با مهلت پرداخت مناسب (10 روز براي مشتركين عادي و 12 روز براي مشتركين ديماندي) تحويل امورها و برقهاي شهرستانها مي دهند و خدمات مشتركين هر شهرستان صورتحسابها را تحويل مامور قرائت(پيمانكار) داده و مامور بايد حداكثر ظرف مدت 3 روز از تاريخ صدور به مشترك تحويل نمايد.
بازرسي شهرستان گزارشات رسيده را كنترل و ضمن بازديد از محل انشعابات موارد را جهت اقدام و اصلاح به حسابداري مشتركين و يا بهره برداري ارسال و نتيجه را به خدمات مشتركين اعلام مي نمايد.


مدارك ذيربط:

1. ) برنامه ساليانه قرائت كنتورها، صدور و توزيع صورتحسابها

2. ) ليست قرائت كنتور (اطلاعات قرائت كنتور بصورت رايانه اي)

3. ) فرم گزارشات معايب كنتور عادي به شماره CO-F-26

4. ) فرم گزارش معايب كنتور ديماندي به شماره CO-F-50

5. ) صورتحساب مشتركين ديماندي

6. ) صورتحساب مشتركين عادي

7. ) فرم اصلاحات مشتركين (فرمهاي شماره 1-2-4) - ، CO-F-63 ، 64CO-FCO-F-66
تاریخ به روز رسانی: 1396/01/13
تعداد بازدید: 2483
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
كليه حقوق وب سايت متعلق به شركت توزيع نيروي برق استان چهارمحال و بختياري مي باشد(استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است)
 
ورود اعضا
بستن
Powered by DorsaPortal